En referens kirrad

Verkar som att E-boken inte kommer hända. De skickade ut ett reviderat kontrakt som gjorde det hela ännu mer omöjligt. Sad pandas.

Men så blev jag precis bjuden på lunch av professorn jag var forskningsassistent åt förra terminen (i the faculty lounge, de har en buffé med cupcakes och kaffe inkluderat för 8 dollar, annat än den svindyra mat studenterna har tillgång till efter renoveringen). Vi catchade upp en massa och hon fortsatte prata om hur hon tycker jag ska bli doktorand när jag jobbat ett par år. I alla fall, vi pratade om forskningsidéer och jag frågade henne hur man går tillväga för att bli publicerad i en akademisk tidsskrift. Hon sa att svårighetsgraden av att bli publicerad beror på hur prestigefylld tidsskriften är. Jag berättade om papret jag skrev förra terminen som den professorn tyckte jag skulle försöka få publicerad. Hon blev eld och låga, gav mig en massa tips. Hon erbjöd sig att hjälpa mig så att jag kan få in den i en bättre tidsskrift. Vi kom överens om att höras när jag tagit examen och börja jobba på detta. Så i brist på E-bok kanske det blir en akademisk artikel istället. Detta gjorde mig väldigt glad.

Hon erbjöd sig dessutom på eget initiativ att vara referens för mig nu när jag ska börja söka jobb. Jag hade förberett ett litet tal som jag var nervös över för att be henne om det. Kom aldrig så långt, hon hann före och sa att jag var en sådan exceptionell kandidat att hon gärna ville vara min referens.

Bra början på min fredag. Nu plugg!

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till En referens kirrad

  1. Kajsa Höök skriver:

    Sånt här värmer ett modersjärta att läsa, kan jag lova!

Kommentera

