The abscent father

Idag känns lite som en riktig Göteborgsdag här i äpplet. Det är grått och hällregnar utan uppehåll.

20130223-151751.jpg
Men det gör inte så mycket för jag sitter hopkurad på Starbucks med en kopp kaffe, ögongodis på andra sidan laptopen samt ett paper som jag har lite för roligt med. Eftersom min praktik inte uppfyller mina utbildningskrav var professorn tvungen att justera min tenta samt 45 minuters presentationsuppgift. Så nu skriver jag om personaldynamiken på praktikplatsen från ett familjepsykologiskt perspektiv. Min handledare är givetvis den frånvarande fadern med tvångsmässigt kontrollbehov och storhetsvansinne. Hans praktikanter är oäktingar från hans snedsteg som resten av familjen inte riktigt vill kännas vid trots att de bor under samma tak. Helt okej lördagsnöje. Hittade även lösningen på att jag inte kunde se skärmen. Tog en stol som är för låg för bordet jag sitter vid. Så datorn är i hakhöjd. Nu ser jag, men axlarna värker lite.🙂

Det här inlägget postades i Pluggfrenzy. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till The abscent father

  1. mamsen på jobbet skriver:

    Som vanligt är jag lite sen med kommentarerna… Men du skriver så sjukt roligt om dina olika fysiska problem att jag ler eller skrattar högt när jag läser, med påföljd av att jag drabbas av dåligt samvete för det. Jag är ju trots allt din mamma…

Kommentera

