Svensk moraltant

Åh herre jävlar. Min inre svenska moraltant är på väg att explodera.

”To use items to discipline your child is legal, but depending on how it is used it can be considered abuse. The use of a belt can be accepted by the court, but if it is used in a manner where the buckle can injure an eye for instance, then it may be considered excessive and thus the parent can be convicted.”

Aaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhh!

Det här inlägget postades i Kontraster, Random. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Svensk moraltant

  1. Lisa skriver:

    Men vad i helvete?!?!?

  2. Gör mig så förbannad!!

    • sarahjohansson skriver:

      För mig är det bara så konstigt. Jag inser att det är en kulturell skillnad, men många av dessa människor är mina vänner eller kursras som jag respekterar och ser som intelligenta individer. Att se dem nicka och finna detta rimligt skapar fullständigt kaos i mitt huvud.

  3. Christine&Paris skriver:

    Oj det där inlägget blev visst felprogrammerat! Skulle kommit upp idag.. Men tack🙂 Ja jag kan tänka mig att det är lite samma sak i NY, hehe.
    Hoppas du får en bra dag! (när du väl vaknar ;))

  4. Veronika skriver:

    Jag kan inte prata ”disciplin” med mina Amerikanska vanner utan att blodet borjar koka. T.o.m. en som sjalv belv SLAGEN som liten tycker det ar ratt ”to spank” barn i uppfostringssyfte – man blir TOKIG!

Kommentera

