Honestly mom

Som jag tidigare nämnt är tonårsgraviditet ett väldigt stort problem. New York City släpper med jämna mellanrum kampanjer i förebyggande syfte. Den senaste kampanjen har nu gjort att alla är helt till sig i trasorna. Här är ett par exempel från ”den brutalt ärliga kampanjen som ska avskräcka tonåringarna”.

20130307-232603.jpg

20130307-232624.jpg

20130307-232632.jpg

Det här inlägget postades i Kontraster, Reflektioner. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Honestly mom

  1. noramiriam skriver:

    Hmm, jag vet inte vad jag tycker om att man skuldbelägger och ytterligare stigmatiserar den redan utsatta gruppen tonårsföräldrar.
    Däremot är jag inte förvånad över att denna typ av kampanj förs i ett land där sexualundervisningen många gå ger handlar om abstinence, snarare än att lära ut safe sex.
    Ja, jag förstår att folk är helt till sig. Huvva säger jag bara😉
    Kram, och vänliga hälsningar, en numera socionomkollega🙂

Kommentera

