Oplanerad rolig fredag

När jag kom hem ikväll blev jag bjuden på middag av min temporära rumskompis. Peppersteak med rice & beans. Lyxigt värre! Sedan kommer hennes…ja, nya prospekt skulle jag gissa…över. Vi dricker, tjötar och skrattar. Hon frågar om hans tatueringar och han tittar på mig och ber om ursäkt innan han förklarar motivet. En slav som brutit sig loss från sina bojor och nu dominerar sin ägare med skripturen freedom under.

Han frågar lite om mig och vad jag gör. Plockar sedan upp telefonen och säger att han har en vän som jag skulle klocka med. Jag tackar men avböjer artigt erbjudandet om match making. En sekund senare har jag hans telefon i handen. I andra änden hör jag en djup själfull mansröst som efter att ha sagt hi börjar prata bruten svenska med mig. Vad är oddsen?

Om a different note: vintern har anlänt i New York, det har snöat hela dagen.

20130308-211407.jpg

20130308-211508.jpg

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Oplanerad rolig fredag

  1. Lisa skriver:

    Cliffhanger! Jag vill ju läsa mer!

Kommentera

