Ugh!

Har just skickat iväg min ansökan om OPT vilket är en förlängning av mitt studentvisum som ger mig arbetstillstånd inom mitt fält i ett år. Insåg mitt misstag cirka tre timmar efter jag skickat ansökan med Fedex. Hade alla papper som behövdes. Glömde att inkludera checken på $380. Kontaktade Fedex, paketet hade redan gått. Kontaktade skolan som förklarade att detta skulle öka behandlingstiden av min ansökan med minst två veckor. USCIS måste få paketet, registrera ansökan, skicka ut en notis om att jag glömt checken med en slip som jag ska bifoga med min check när jag betalar ytterligare $40 för att skicka iväg nästa omgång. Suck och stön. Men anyhow, bollen är satt i rullning.
Nu stressplugg och sedan packning så vi kan bege oss till flygplatsen 3.30 på morgonen. Chicago!

Det här inlägget postades i Chasing dreams, Fail. Bokmärk permalänken.

Kommentera

