Svartlistad

Någon frågade hur det går på praktiken nu. Well, sämre och sämre. Vår handledare har fått reda på att han är svartlistad hos min skola och inte kommer få några studenter från oss nästa termin. Detta märks tydligare och tydligare i hans attityd mot oss.

Igår sa en av de anställda ”the senior director (min handledare) seemed to really like you a lot, Sarah, what happened?!”. Eftersom han är av skolan att man kan prata illa om vem helst inte är i rummet blev det ganska tydligt att detta hade skett här. 17 praktikdagar kvar, det är allt jag fokuserar på just nu.

Idag om två månader vaknar jag med en masterexamen i clinical social work och alla ceremonier är över. Känns lite mäktigt när jag tänker på känslan jag hade när jag klev på planet hem till Sverige för tre år sen efter mitt första besök i NY. Känslan av att detta var ett av de där stegen jag var tvungen att ta i mitt liv oavsett hur mycket kämparanda det skulle ta. Nu ska vi så klart inte ta ut segern i förskott, har fortfarande oräkneliga tentor och papers kvar, men bara lite morgonreflektioner på tunnelbanan.

20130321-083241.jpg

Det här inlägget postades i Chasing dreams. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Svartlistad

  1. Freedomtravel skriver:

    Huh, vilken svindel jag får när jag ser den där bilden….!

Kommentera

