Inspirerande och avskräckande

Började min dag med en sjukt inspirerande föreläsning. Messade Anna och skrev att min föreläsare gav mig en intellectual boner. Satt och log och antecknade större delen av föreläsningen.

Detta följdes upp med ett samtal med min institutions career advisor som använde ord som practically impossible, slim chances, not likely, not a viable option, för att nämna några. Känner mig verkligen pepp på att börja jobbsökandeprocessen nu. Sitter och försöker peppa upp mig själv igen då jag är lite lätt gråtfärdig, men det gav definitivt mitt självförtroende och mina framtidsförhoppningar en rejäl törn.

Det här inlägget postades i Chasing dreams, Psykbryt. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Inspirerande och avskräckande

  1. Lisa skriver:

    Det din advisor sa behöver inte bli verkligheten! Fortsätt sträva mot det du önskar!

  2. mamsen på jobbet skriver:

    Du kan övertyga de flesta, bara inte dig career advisor😉

    kram// mamsen

  3. sarahjohansson skriver:

    Tack för uppmuntran båda två! =)

  4. A. skriver:

    Kämpa på bara! Så kommer du komma dit du önskar en dag =) Läst din blogg och den är verkligen galet inspirerande!

Kommentera

