Hårtafsande

Ok, mitt CV är korrläst, reviderat, inspekterar, uppdaterat och tweakat upprepade gånger. Så idag gjorde jag min första jobbansökan här. Tog en dryg timme att fylla i allt och göra utvärderingstestet online. Dags att göra sådana på löpande band nu! Jobbet jag sökte var ett riktigt drömjobb som jag realistiskt inte kommer att få, men kändes motiverande att börja med ett sådant. Jobba terapeutiskt med ungdomar med kriminell bakgrund och/eller beteoch deras familjer för ett behandlingsteam som en av mina favoritklienter lovordade och deklarerade att utan dem hade han varit död idag. Drömma kan man väl få göra så här en torsdag eftermiddag?

Träffade för övrigt skolans career advisor för ett möte i tisdags. Vidarebefordrade svaret jag fick från the office of international services, att det inte låg på deras bord. Det var uppenbart att hon inte hade erfarenhet av internationella studenter, men hon hade gjort lite research och kom med ett gäng hjälpsamma idéer. Kände mig mer hoppfull när jag lämnade hennes kontor. På ett realistiskt sätt snarare än ett jävla anamma jag skiter i oddsen-sätt.

20130404-180609.jpg
Jag idag. Fick upprepade komplimanger för mitt hår vilket ju alltid är trevligt. Men vid tre skilda tillfällen frågade främmande vuxna kvinnor om de fick röra vid mitt hår. Är inte det lite att gå över gränsen? Jag vill inte ha deras händer i mitt hår?!

Det här inlägget postades i Chasing dreams, Kontraster. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Hårtafsande

  1. alyssemeow skriver:

    So happy you got some more positive info from the advisor!!! ((Also, not sure I’ll be able to skip my internship to go to the career fair😦😦 ;-())

  2. alyssemeow skriver:

    I have group during the time of the fair, it’s my only clinical time each week😦

  3. Never say never, hoppet är ju det sista man förlorar🙂 Man får ju en väldans massa erfarenhet av att vara internationell student också, så det väger ju också in i den slutliga ekvationen om jobb, glöm inte det🙂

  4. noramiriam skriver:

    Lycka till med alla ansökningar! Hoppas du får ett jobb så vi kan ta en fika på något mysigt ställe i NYC när jag och sambon hälsar på the in laws i aug🙂 Fast hoppas du får jobb av alla andra anledningar också😉

Kommentera

