Uttryck jag lagt mig till med…

…sedan jag flyttade hit:
– Let’s do it! (Spontanitet är en mycket större del av kulturen här)
– I hate the fucking MTA (bara en ersättning av Jag hatar Västtrafik/Östgötatrafiken/valfri kollektivtrafik)
– Ain’t nobody got time for that!
– I need a manicure!
– I really don’t wanna become one of the bridge and tunnel people (människor som bor utanför Manhattan och följaktligen måste använda bro eller tunnel för att ta sig in till stan. Fail på den med tanke på att jag flyttat till Queens)
– Miss please! (När någon säger något oresonligt eller orimligt)
– Brunch is the most important meal of the week (eggs benedict til I die!)
– Damn tourists!
– $1700 (ca 12 000 kr) rent? That’s not bad at all!
– We need to get out of the city
– I need some chicken and waffles in my life
– Actually, research is sort of exciting. I could imagine doing that down the line.
– There’s this awesome deal on *insert choice of fun activity or grooming experience*!
– I went on a date…(jag som aldrig brukade dejta)
Samt en hel rad mindre politiskt korrekta uttryck som jag inte törs yttra här eftersom det finns en risk att mitt svenskhetskort skulle bli indraget…

20130411-195841.jpg

Det här inlägget postades i Kontraster, Reflektioner. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Uttryck jag lagt mig till med…

  1. Trillingnöten skriver:

    Jag bara älskar Aint nobody got time for that! Lol.

  2. A. skriver:

    Haha. Bosatt i Sthlm sedan mååånga år. ”Hatar” också turister ibland. MEN är ju samtidigt glad för att de får uppleva staden. Så jag är försiktig med att bli elitistisk.

    • sarahjohansson skriver:

      Handlar inte så mycket om elitism för mig som bara chocken över hur folk tappar sitt vanliga folkvett för att de kliver av planet i ett annat land. Det är inte det faktum att de är turister som stör utan att de beter sig illa. Lysande exempel – svensken som spottade på golvet inne på Starbucks. Det hade ju knappast varit ok på Espresso house hemma i Svea, så varför skulle det vara okej här? Eller de svenska killarna i 30-års åldern som klev på tunnelbanan och trängde sig förbi och snodde sittplats från en höggravid kvinna, fällde en valross-kommentar på svenska och sedan bytte samtalsämne till hur New Yorkare är otrevliga…

  3. Säger samma om turisterna här i Thailand.😀

Kommentera

