Aaaaargh!

Eftersom nätverkande är nyckeln till allt i den här stan har jag börjat jobba på denna bristande färdighet hos mig själv. Hörde av mig till en tidigare professor (kommer ni ihåg professorn som pratade om mina exceptionella terapeutiska färdigheter efter att ha läst nåt av mina papers?) för att försöka se om han kanske kunde tipsa mig om nåt jobb eller hjälpa mig få in en fot nånstans. Han skrev ett långt mail om mina terapeutiska skills och att han gladeligen skulle remittera patienter till mig för terapi. Kul att höra, men jag får inte ta patienter som egenföretagare på den licens jag är på väg att ta.

Skickade även iväg ett mail till min handledare från förra året för att se om jag kan förmå henne att vara referens eftersom min nuvarande handledare knappast skulle ställa upp på det. Fick ett svar med kommentar om att jag var en exceptionell praktikant och att hon ville att jag skulle skicka mitt cv till direktören för socialt arbete på sjukhuset. Också kul förstås.

Vet att jag låter gnällig nu, men menar det inte så. Tar det verkligen som komplimanger. Allt jag säger är att jag behöver finslipa min förmåga att nätverka så att jag blir erbjuden det jag är ute efter. Oh well, jag ser det som framsteg med tanke på hur mycket jag hatar att nätverka.

Nä, dags att återgå till papret jag tillbringat hela dagen i sängen med. Har fem grymma sidor. Behöver minst tio, men helst femton till.

20130414-221143.jpg
Foto från i fredags när jag var på väg till rekryteringsmässa iförd professionell kostym. 80 arbetsgivare och studenter från socialarbetarprogram på nio universitet här i stan. Tokmycket konkurrens i amerikansk anda där alla marknadsförde sig själva som Guds gåva till chefen. Jag klev ut därifrån genomsvett och trött i huvudet med kramp i smilbanden.

Det här inlägget postades i Chasing dreams, Fail. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Aaaaargh!

  1. Inger skriver:

    Heja på!
    Lycka till!

Kommentera

