Nagelbitande och nagelnypande

Intervjun var kul på det där nagelbitande sättet som intervjuer är. Tillbringade en och en halv timme på ena långsidan av ett bord iförd min fina kostym. På andra sidan satt the program director, the clinical supervisor samt en av MST terapeuterna

Supervisorn gäspade när klev in i rummet och såg ut som att hon hellre ville rensa avlopp än att intervjua. En halvtimme in i intervjun mjuknade hon dock upp när hon insåg att jag hade besvarat majoriteten av frågorna på ett MST-igt sätt. När hon fick igenom principerna i behandlingsmetoden citerade hon mig flera gånger med ett växande leende och kommentaren ”just like you mentioned…”.

I slutet på intervjun gav de mig ett papper med fyra frågor om hur jag hade hanterat en terapeutisk situation utifrån MST. De vill ha ett writing sample från mig på måndag. De ska då välja bland alla de intervjuat de två senaste veckorna för att se vilka som får komma tillbaka på en andra intervju. För att vara min första intervju i USA gick den förvånansvärt bra. Och övning ger färdighet!

Veckans visdom: var noga med att rätta till byxorna innan du sätter dig ner på en intervju för att förebygga att saker hamnar i kläm. Om de skulle hamna i kläm så är 1.5 timme väldigt lång tid med känslan av att någon nyper med naglar down under. Finns till och med risk att du undslipper ett litet pip när du reser dig. Just saying……

Det här inlägget postades i Chasing dreams, Fail. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Nagelbitande och nagelnypande

  1. Inger skriver:

    Wow vi håller tummarna för dig!!

  2. Henrietta skriver:

    Lycka till! Skont att forsta intervjun gick bra.

  3. Anna skriver:

    Bra jobbat! Break a leg🙂

Kommentera

