My type. What’s your?

Har inte riktigt varit på topp på sistone vilket är huvudanledningen till att det varit väldigt tyst här. Livet är fint. Jag har tagit min examen. Jag har fått ett deltidsjobb. Jag fick besök av nära och kära. Jag tillbringar denna majkväll med en bok på min baksida efter en kvalmig NY-dag. Rätt ljuvligt.

Ändock är det som om en tunn grå slöja gör att jag inte riktigt kan njuta av det. Delvis är det nog stressen över pengar, för deltidsjobbet räcker inte ens för att täcka hyran. Men det är bara halva sanningen.

Jag har lärt känna och tillbringat tid med någon som jag kom att hålla av. Trots att vi aldrig var exklusiva och det var kortvarigt blev jag nedstämd när det hela rann ut i sanden. Kanske oproportionerligt nedstämd i förhållande till den flyktiga relation vi hade. Det tog mig en stund att lista ut varför. Inte bara är han en fin man, men han är min typ av man. Nu menar jag inte fysiskt (även om han är easy on the eyes) eller baserat på någon lista av kriterier i en ideal partner.

Min typ i hänseendet att jag kunde se honom smälta in obehindrat i samtliga arenor av mitt liv. Han hade passat in bland mina vänner både här och i Sverige. Han hade passat in i mina lata söndagsmorgnar med bokläsning eller långpromenad. I utforskandet av spännande nya matkulturer. I fascinationen av random människors livshistorier. I min språkfetish. I behovet att se nya platser och träffa nya människor. I törsten att lära sig mer oavsett om det är trivial kunskap eller vetenskaplig sådan. Bara för att ge några lösa exempel.

Även om vår relation egentligen var för flyktig för att sörja så väckte mötet med honom något. En önskan att låta mitt liv sammanflätas med någon annans. Någon som är min typ och jag hans.

20130531-191225.jpg

Det här inlägget postades i Dejting & relationer, Reflektioner. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till My type. What’s your?

  1. Kajsa Höök skriver:

    kramar från/ mamsen

  2. Inger skriver:

    Åh vad fint du skriver…. styrkekramar till bästa S.
    Inger

Kommentera

