”You are reaching that age..”

Var hos läkaren en sväng häromdagen. Har nu papper på att jag är frisk, något en del arbetsgivare här kräver. Sköterskan tog mina värden, tittade på mig, synade min kropp uppifrån och ner och frågade om jag tränade mycket. Jag sa att om promenaden till och från tunnelbanan gilldes så ja, och annars nej. Hon hummade lite och sa sedan att jag har värden som om jag tränade på atlet-nivå och att detta antingen kan vara jättebra eller ett varningstecken när man inte tränar. Då jag inte har några symptom på nåt annat blev slutsatsen att det var en bra sak. Blodtryck på 95/50 och puls på 40-nånting, minns inte exakt.

När läkaren gick igenom mina testresultat gav han till ett lyckligt utrop ”your cholesterol is perfect!”. Jag tittade på honom och frågade om det fanns någon anledning till att det inte skulle vara det. ”Well you are reaching that age when it’s time to start to be mindful about your cholesterol”. Jahopp, där ser man. 28 år. Käpp och löständer runt hörnet.

20130602-142122.jpg
Gammkärring in the making.

Det här inlägget postades i Reflektioner. Bokmärk permalänken.

En kommentar till ”You are reaching that age..”

  1. Christina Latoona Fröjdlund skriver:

    Men du tränar väl en hel del?? Finns väl knappt bättre o mer allsidig träning än dans? kram

Kommentera

