Tankar efter min första dag

– Kan inte fatta att jag fick det här jobbet!
– Damn, vad trevligt att komma till en arbetsplats där chefen ropar välkommen över hela kontorslandskapet när hon får syn på dig och de redan förberett din cubicle med allt du kan tänkas behöva.
– Jag behöver köpa fler kostymer (ska närvara på min första rättegång på onsdag där jag även kommer träffa min första klientfamilj och min andra på torsdag. Dresscode i domstolen är alltid kostym eller dräkt).
– System overload (efter en lång intensiv introduktion med chefen)!
– Alla kollegor verkar jättegulliga och kompetenta.
– Detta land gör verkligen allt skatte- och deklarationsrelaterat tusen gånger svårare än vad det behöver vara.
– Can’t wait to start working with these people (framkallat av att ha läst en ungdoms journal)
– Jag måste köpa kortärmade alternativt väldigt tunna blusar. Idag var det 33 grader och detta ska vara den svalaste dagen på hela veckan. Dog lökdöden på tunnelbanan.

Nu dusch och läsande av ett gäng av alla artiklar jag fick av chefen idag. Fick även en bok som hon vill att jag läser, men mina hjärnceller håller inte för mer matning en ett par akademiska artiklar ikväll. Wiiiieeee!

20130624-220452.jpg
Min lilla spot.

20130624-220515.jpg
Introduktion med HR chefen via videokonferens imorse.

Det här inlägget postades i Chasing dreams, Kontraster, Reflektioner. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Tankar efter min första dag

  1. Kajsa Höök skriver:

    I’m so happy for you!!

  2. Lisa skriver:

    Jag blir så glad av att läsa det här🙂

  3. Christina Latoona Fröjdlund skriver:

    Åååh, verkar skitkul och spännande!

  4. karinsundin skriver:

    Underbart!! Härligt när man får ett så bra första intryck av en arbetsplats! Detta blir TOPPEN!!🙂

  5. A. skriver:

    Låter galet spännande🙂

Kommentera

