Butt-assault

På väg hem från jobbet idag strosade jag lugnt genom Brooklyns gator. Jag ser en mamma gå med raska steg och en pojke i 3-4 års åldern ett halvt steg efter snedda över trottoaren jag går på. Mamman svischar förbi väldigt nära och plötsligt känner jag hur något hårt slår i min ena skinka.

Det är lillpojkens huvud som studsar bakåt så att han trillar och landar på rygg. Han ligger och stirrar upp på mig i paralyserad förvåning. Jag tittar handfallet på ungen, efter mammas ryggtavla som raskt blir mer avlägsen och tillbaka på pojken. Hjälper honom upp och frågar om han är ok medan min hjärna febrilt försöker tänka ut det rätta att säga till mamman. ”Förlåt för att min rumpa blockerade din sons väg?”. När jag vänder mig om ser jag henne komma stövlande tillbaka. Hon grabbar tag i pojken, mumlar nåt till mig och säger sedan till pojken att han inte kan larva sig hur som helst, de är ju trots allt på väg nånstans!

Känns lite som att jag var med i en scen ur nån klyshig komedi. Alla runtomkring fortsätter hemåt mot långhelg och firande. Tänker för mig själv att det lyckligtvis inte var nån som la märke till det. Slänger sedan en blick på herren som säljer böcker i ett stånd på trottoaren. Han skrattar så han kiknar och när han ser min blick, blinkar han och önskar mig en trevlig helg mellan högljudda fniss.

20130704-002200.jpg

Det här inlägget postades i Fail. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Butt-assault

  1. mamsen på jobbet skriver:

    Du får inte vifta så yvigt med svansen😉

Kommentera

