Fjärilar i magen

Imorrn är snudd på alla mina kollegor lediga. Det är bara jag och en annan terapeut på kontoret. En familj har haft en kris och deras terapeut är ledig imorrn så min handledare frågade om jag kände mig bekväm med att göra ett hembesök för att göra crisis intervention och en fit samt en sequence angående ungdomens eskalerande negativa beteende. Jag sa ja och föreslog också förebyggandet av ett potentiellt problem som kan uppstå nästa vecka som jag fick två high fives för. Jag sa glatt ja då jag träffat familjen tidigare när jag skuggade min kollega och var grymt peppad över att hålla min första familjesession själv.

Men nu känner jag mig inte riktigt lika kaxig. Jag ska hålla en session med en ungdom, hans farbror och faster som är hans nyblivna vårdnadshavare och hans två små kusiner. Sannolikt kommer även mormodern som inte kan engelska men gärna pratar ändå, att vara i rummet. Vad sjutton har jag gett mig in på som första session?! Oh well, om inte annat lär det bli lärorikt!

Det här inlägget postades i Chasing dreams, Psykbryt. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Fjärilar i magen

  1. mamsen på jobbet skriver:

    Om kollegan ger high five, så tor h*n på dej! Gör det du också😉

Kommentera

