Domstol och värmebölja

På väg till domstolen nu. Ett av fallen jag ska ta över. Finns en hög risk att han hamnar i ungdomsfängelse istället, men håller tummarna för att det ska gå vägen!

Imorrn ska vårt team på fortbildning. Ska bli spännande, särskilt som jag ska på grundutbildningen nästa vecka. Och på fredag ska jag hålla en session själv och en session med min clinical supervisor närvarande, båda fall som jag ska ta över när min kollega går på mammaledighet. Min supervisor ska närvara för vi måste få vårdnadshavaren att förstå hur viktigt hennes deltagande är då pojken löper stor risk att bli inlåst i dagsläget. Jag hoppas vi lyckas för detta fall kommer jag sannolikt få vittna om nästa court date.

I övrigt försöker jag njuta av den här vansinniga värmeböljan vi har. På lördag blir det havet igen. Och imorrnkväll utomhusbio i Brooklyn Bridge park.

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Domstol och värmebölja

  1. mamsen på jobbet skriver:

    Låter som att du har fullt upp! Lattjo ordning på utbildningar, hihi. Men det blir nog bra i slutänden.
    Egentligen sorgligt att det ska behöva finnas jobb som du har… jag tänker på att det är sorgligt att unga människor hamnar i situationer där de riskerar att hamna i fängelse och där mamman(?) inte förstår eller inte har möjlighet (många dåligt betalda jobb för att försörja familjen) att ställa upp i den omfattning som kanske är nödvändig.
    Men å andra sidan skulle inte du kunna få ett så spännande jobb som du nu fått. Det finns som vanligt 2 sidor av myntet…

    Havet… låter härligt! Vart åker du då?
    Utomhusbio när det är sommar och värme låter fantastiskt. Hoppas det är en bra film!

  2. Pharah skriver:

    hej! Mitt namn är Pharah jag är nybliven student inom socialt arbete ”mångafaldsstudier. Jag har alltid haft en dröm att bo i New york och har även en pojkvän där. Men jag undrar hur du gick till väga och hur du hittade jobb? Vad jag vet så läge är det jätte krånglig med att få visa och att även jobba där om man är student och inte har någon green Card. Jag verkligen uppskattar om du kunde dela lite info kring det. Ha en trevlig kväll.😊

Kommentera

