Sirapshjärna

Jag har en hyfsat hög tolerans för värme. När jag är på semester eller har möjlighet att ligga i havet och skvalpa. Men att jobba i en storstad i hetta är en ny upplevelse och jag har lärt mig att jag har en värmesmärtgräns. Denna vecka har den smärtgränsen varit konstant överskriden. När jag kom hem vid midnatt igår hade det svalnat och var 32 grader, när jag gick upp sju imorse var det 31. Dagarna ska vi inte ens tala om. Min hjärna är lika effektiv som trögflytande sirap.

Men idag är det fredag så i helgen behöver jag inte tänka och då funkar sirap utmärkt! Vad har ni för spännande helgplaner? Här blir det nog rätt lugnt, men vinpimplande på min kompis takterass är planerat vilket ska bli grymt. Vi ska fira att hon idag, efter att ha bott här i 17 år, blir amerikansk medborgare. Hon fyller dessutom år i helgen. Rätt fin födelsedagspresent med medborgarskap.

20130719-094530.jpg
Nathalie som blir medborgare idag sitter i mitten. Carla till vänster kommer också närvara vid vinpimplandet.

Det här inlägget postades i NY romance. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Sirapshjärna

  1. A. skriver:

    Hua för sån värme. Här i Stockholm har det varit riktigt svalt idag. Min helg ska vara lugn, mycket lugn *skrattar* Har inget inplanerat för en gångs skull. Din helg låter härlig🙂 (Och som jag just nu längtar efter NY….)

  2. Jag förstår hur jobbigt det är – och speciellt med fukten!!! Det gör det så mycket värre.. Förhoppningsvis blir det svalare snart🙂

Kommentera

