Festlig fredag i äpplet

Jodå, att leva i stora äpplet, världsmetropolen bjuder på konstant underhållning och det finns alltid nåt att göra. Så vad gör man en fredag när man fått lön och har alla dessa möjligheter utspridda framför sig? Well, min fredag såg ut som följer:

9-13.30 sista dagen på min MST training.
13.30-15 tåg från mitt i ingenstans i the Bronx hem till mitt i ingenstans i Queens.
15-22.30 jobba hemifrån med att skriva rapporter till domstolen, övervakaren och soc.
22.30-23 ångtvätta heltäckningsmattan i mitt rum.
23-1.30 kolla på How I met your mother i halvkoma och äta en något sen lunch.

Detta har jag kompenserat för idag genom att tillbringa några timmar med att tvätta och sedan åkt och handlat. Lyckligtvis har jag en trevlig middagsdejt att se fram emot ikväll. Trevligt sällskap och god mat slår aldrig fel!

20130817-163206.jpg

Den nätta supermoderna maskinen.

20130817-171043.jpg
Titta på färgen på vattnet. Jag mår lite lätt illa av att tänka på det.

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Festlig fredag i äpplet

  1. Kajsa Höök skriver:

    Du bara roar dig! Sedan du flyttade till den där världsmetropolen har det ju nästa gått överstyr, nu vill jag lova att du roat dig kungligt!😉
    Najs… NOT! Fy tusan vad äckligt! Är mattan också 100 år? Men nu är den i varje fall renare😀 Undrar hur den lurviga mattan i trappan är…
    Puss o kram // mamsen

Kommentera

