Pardon my French

Ibland funderar jag på hur annorlunda livet hade sett ut om man hade gjort ett annat val vid en tidigare punkt. Hade jag inte börjat dansa salsa för 5-6 år sedan hade jag aldrig träffat min kära vän Tove och vi hade aldrig åkt på alla de äventyr vi åkte på. Hon var personen jag kom till NY med första gången när jag blev förälskad i staden.

Hade jag inte valt att impulsivt flytta till Göteborg efter att inte ha varit där sedan jag var 12 år gammal hade jag aldrig träffat Anna som är en så viktig person i mitt liv. Eller alla mina andra fantastiska vänner.

När vi gör val funderar vi ofta på vad som kan gå fel om vi gör det valet. Vad konsekvenserna kan bli. Kommer jag snubbla och fara i backen framför alla på salsalektionerna? Kommer jag få hemlängtan? Båda dessa saker hände, jag for i backen så alla i dansstudion blev knäpptysta innan de började skratta under min första termin. Jag flyttade till Göteborg och fick hemlängtan för jag kände mig ensam och trodde aldrig jag skulle få några vänner. Men det var så värt det! Jag tror det finns väldigt få (lagliga) val vi kan göra i livet som inte för med sig positiva saker, även om våra värsta farhågor besannas.

Så gör det. Ta steget mot det där som du vill testa eller den livsförändring du vill skapa. Även när det ger dig en isande känsla av nervositet. Men tänk om det går fel? Om mina värsta farhågor besannas? Well, pardon my French, but what if it’s fucking awesome?!

20130818-115145.jpg

Det här inlägget postades i Chasing dreams. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Pardon my French

  1. A. skriver:

    Som jag saknar Ny just nu…Kryper riktigt i mig! Fått mitt mail btw?

  2. A. skriver:

    Skickat ett till, din Ipad måste hata mig *skrattar*. Nu ska jag back to work efter ledigheten, men jag skickar om det igen i eftermiddag. Ha en fantastisk dag, när du sovit klart🙂

  3. Inger skriver:

    Kloka tankar som ger inspiration

Kommentera

