Spetälsk fredag

Fick utslag som biverkning av penicillinet så de senaste dagarna har jag gått runt och sett ut som en spetälsk med loppor. Klia satan gjorde det. Starka allergitabletter hjälpte mot klådan men då tvärsomnade jag sittande vid sex på kvällen. Lyckligtvis har det nu börjat lugna ner sig. Utslagen på ögonlocken, halsen och armarna har gått ner så nu blir jag inte längre utstirrad. Om nu bara utslagen på ben, mage och rygg kunde ge sig så vore allt frid och fröjd.

Men guess what? Det är fredag! Jag är så nöjd över detta! Vad har ni för planer för helgen? Själv ska jag på middag hos en väns familj ikväll. Imorrn blir det ärenden, en dejt och lite kompishäng. Söndag dans och lite annat smått och gott. Ska bara tillbringa dagen i domstolen först. Mamman är tre timmar sen och domaren är inte nöjd över detta. Får se hur detta fortlöper!

20130906-114845.jpg
En sån här skulle sitta gött ikväll!

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Spetälsk fredag

  1. Christine&Paris skriver:

    Det låter som helt perfekta helgplaner! Själv ska jag vila. Inte göra ett smack. Nästan. Kanske middag i morgon med vänner, men verkligen en lugn kväll i så fall.

    Hoppas du får en fin helg!

  2. Veronika skriver:

    Amoxicillin? Fick samma reaktion! Ansiktet, händer och fötter klarade sig ok, värst var överkroppen, armar och ben. Det tog jättelång tid för dom att försvinna på mig – hoppas det går fortare för dig!

Kommentera

