Genomskådad?

Ibland känns mitt liv surrealistiskt och jag känner mig som en fraud. Särskilt dagarna jag tillbringar i i någon av de tre domstolar jag har fall i. Mitt liv är så annorlunda från Göteborg. Att valsa in på domstolen i kostym och högklackat, skoja med domstolspoliserna när jag går igenom metalldetektorn, småprata med försvarsadvokaterna i korridorerna, vinka till övervakarna som springer förbi, lugna ner och preppa familjer för rättegång och fånga åklagaren för att luska ut vart han står och vad jag kan behöva svara på ifall han eller domaren frågar. Väntar på att någon ska genomskåda mig och fråga vad jag har här att göra. Fake it til you make it, right?

Det här inlägget postades i Chasing dreams, Kontraster. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Genomskådad?

  1. Christina Latoona Fröjdlund skriver:

    Alltså….så där känner dom flesta någon gång i livet. Om större eller mindre saker. Jag tänker att det är så häftigt det du får möjligheten att göra just nu. Glöm aldrig att du gavs den här chansen för att man visste att du var rätt person.

  2. Hanna Lans skriver:

    Hahaha, ja, så tror jag också att de flesta känner någon gång i livet!

  3. Henrietta skriver:

    Sa haftigt! Vad har du for planer efter din OPT ar slut, ska du forsoka stanna kvar? 🙂

Kommentera

