Långhelgslyx

Hade en skön långhelg. Både fredag och lördag hängde jag med Alysse. Det lagades mat, åts sötsaker, shoppades, pratades, plannerades, skrattades och kollades på tv. Kvalitetshäng. I like! Damen har dessutom fått, inte bara nytt jobb, utan även ny lägenhet som hon flyttar till nästa helg. Bonus? Hon flyttar mycket närmre mig!

På söndagen var det team meeting med danskompaniet. Vet inte om jag berättat det, men gjorde audition för och kom med i ett danskompani. Så är med i deras amatör salsa team. Inte uppträtt än, men älskar rehearsals där det nöts teknik och koreografi. Mötet hölls i vår nya studio i Chinatown och följdes av rehearsal på vad som visade sig vara glashalt golv. Har redan insett att det bara är en tidsfråga innan jag far i backen. Men det gör inget. For i backen under min första rehearsal genom att snubbla på, ja, ingenting. Mitt framför direktörerna för kompaniet och precis bakom instruktören vi tog en teknikklass för, vinnare av so you think you can dance Kanada. Han var en gentleman och hjälpte mig upp. Att göra ett gott första intryck är kanske inte min specialitet…

Måndagen sovs det ut länge, länge. Tillbringade större delen av dagen med att jobba, men att jobba i sin pyjamas klår att behöva sitta på kontoret. Hann även med att umgås med en vän vilket behövdes för att det skulle kännas som en riktig ledig dag.

Nu blir det fullt ös medvetslös resten av veckan, men det var det värt! På fredag är det babyshower för min clinical supervisor så ska förutom sjukt mycket jobb hinna köpa babyblå presenter och göra baked Mac n cheese eftersom det är knytkalas. Och sjutton andra saker så klart. Men det löser sig!

20131016-215425.jpg
Utanför en second hand-butik där vi efter en timme hittade nada.

20131016-215516.jpg
Reese’s peanut buttercup cake. Kan nu dö lycklig. Alternativt av diabetes som jag sannolikt drog på mig genom att äta detta.

20131016-215657.jpg
Target shopping. Alysse textar bild på lampförslag till sina rumskompisar.

20131016-215914.jpg
Vårt nya home. F&F Dance company!

Det här inlägget postades i Random, Vänner. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Långhelgslyx

  1. mamsen på jobbet skriver:

    Undrade just vad du höll på med. Inga spår lämnade här på ett tag, men det är som ketchup, nu kom det massor😉
    Vad roligt att du haft det så kul och inte bara slitigt med jobbet. Jo, jag förstår att du gillar jobbet också, men det är ju bra att varva med avkoppling emellanåt också.
    Extra kul med bilder också.

    P&K //mamsen

  2. Tove skriver:

    Men hallå! Gick in på wordpress för att skriv ett blogginlägg och inser att du typ skrivit fyra utan att posta på facebook! blev lite som julafton där ett tag. Jag ska föröka slå dig en signal idag på viber så håll utkik!

Kommentera

