Belöning: inte jobba övertid

Har jobbat väldigt hårt på sistone, mycket övertid, mycket galna tider och knasiga saker som händer i mina familjer. Började tappa kämparglöden lite pga problemen som uppstått i mina familjer kombinerat med arbetsbelastningen i form av pappersarbete. Men denna vecka fick jag lite ny energi. Har lyckats vända utvecklingen i två av mina familjer, ett av fallen som enhetschefen ville stänga på grund av hur grava problemen varit, så nu får jag behålla dem. Och så fick jag ett mail idag. Efter varje terapisession skickar vi ett update email till vår clinical supervisor samt enhetschefen där vi konceptualiserar fallet och sessionen som en del av kvalitetssäkring för att se att vi gör det bästa jobb vi kan göra. Idag fick jag detta från enhetschefen.

20131024-172221.jpg
Hon hade även lagt in sin chef, topphönset så att säga, som mottagare på mailet. Ganska skön egoboost. Så nu ska jag gå hem och INTE jobba över. Gött!

Det här inlägget postades i Chasing dreams. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Belöning: inte jobba övertid

  1. A. skriver:

    Sug i dig! Vilket beröm🙂

  2. A. skriver:

    Har du förresten sett DOX-dokumentären ”American Winter”? Tror det kan vara en ganska bra ögonöppnare för många USA-ivrare i Sverige. Rätt skönt att ha ett system där våra barn får gratis vård, t.ex.

  3. mamsen på jobbet skriver:

    Sväller av moders-stolthet🙂
    Som sagt, sug i dig, för det förtjänar du!

Kommentera

