Tystnad

Som vanligt så blir det tyst på bloggen när jag inte är på topp. Den senaste månaden har varit tuff. Mentalt och känslomässigt väldigt tuff. Har nästan isolerat mig totalt. I alla fall jämfört med vad som är norm för mig. Jobbat mina långa dagar och övertidstimmar. Gått på mina rehearsals med dansteamet. Men undvikit eller tackat nej till de flesta sociala situationer. Många olika faktorer spelar in. Men det finns en som trumfar alla de andra, den som ockuperar mina tankar från det att jag vaknar på morgonen tills jag flyter in i drömmarnas värld på kvällen. Nu har den till och med börjat inkräkta på mina drömmar.

Mitt visum går ut i maj. Och som förutspått av alla mina vänner är detta ett kapitel som jag inte alls är sugen på att avsluta. Så planen är att övertyga min arbetsgivare om att sponsra ett riktigt arbetsvisum , trots att det kommer kosta dem pengar, tid och besvär utan garanti att det går igenom. Och nu börjar min ovissa framtid bli påtaglig. Börjar få inbjudningar till event nästa sommar och har ingen aning om vilket land jag kommer befinna mig i då. Någon jag håller av sa att jag är ”undateable” eftersom mitt visum går ut snart och de inte vill få sitt hjärta krossat.

Samtidigt har jag dåligt samvete mot alla därhemma för att jag vill stanna. Känner mig som en dålig vän/dotter som inte kan vara nöjd med de 2-3 år som jag från början sa att jag skulle tillbringa här. Mycket som snurrar i huvudet med andra ord.

Det här inlägget postades i Chasing dreams, Psykbryt. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Tystnad

  1. Jag förstår vad du menar. Men jag tycker inte att du ska ha dåligt samvete om du vill stanna. Det är ju trots allt DITT liv det handlar om, och ibland måste man vara lite självisk🙂
    kram

  2. karinsundin skriver:

    Bry dig inte om vad andra tänker och tycker… Det är ditt liv och du ska bo/jobba där du trivs bäst… Hoppas det ordnar sig med ditt Visa. Med tanke på vilken bra feedback du fått av din arbetsgivare, borde de kunna ställa upp och sponsra din ansökan, så att du kan fortsätta jobba hos dem. Börja söka i god tid…byråkrati du vet!😉 Lycka till! Kram.

    • sarahjohansson skriver:

      Tack så mycket för peppen!🙂
      Ja, det är planen! H1b-ansökningsperioden startar första april så har lyckligtvis lite tid på mig att försöka övertyga arbetsgivaren! Kram kram

  3. Veronika skriver:

    Jag håller med dom andra som kommenterat. En idé, om arbetsgivaren är tveksam till kostanden (vilket ofta är ett större hinder än det administrativa), är att erbjuda sig att stå för en del eller allt av kostnaden själv, om du kan. Jag tog den vägen när jag var i din situation. Det var tufft ett tag, men det fanns inget hellre jag ville just då, så det var värt det. In idé i alla fall. ALLT är möjligt!🙂

Kommentera

