Musikalisk orgasm

Roligare ämne. Hade en av de mest fantastiska musikupplevelser i mitt liv i tisdags. Har velat se John Legend live sedan jag upptäckte hans musik 2006. I tisdags var det äntligen dags. Maria och jag möttes på the Upper West Side. Hann hälla i oss varsitt gott glas vin och lite ”all organic airbaked Belgian fries” (pretentiös beskrivning av torra, osaltade ugnsbakade potatisklyftor) som kostade 75 spänn för en liten skål. Maria som bott i Belgien i 11 år förklarade att hon då aldrig hört om detta i Belgien.

20131102-173216.jpg

20131102-173236.jpg
Sedan klev vi in på Beacon theater där de sökte igenom väskor, svabbade oss med en sån där metalldetektor de använder om man piper när man går igenom de stora detektorerna på flygplatserna samt sökte igenom ens fickor. Tamar Braxton inledde (hennes syster hade en jättehit under 90-talet; Unbreak my heart). Hon mimade större delen av konserten och de få gånger hon sjöng live önskade man att hon hade mimat. Hon hade för övrigt ett Beyonce-komplex utan dess like. Hon hade snott Beyonces outfit, löshår och dansmoves.

20131102-173659.jpg
Så kom han äntligen. Kan nog inte riktigt sammanfatta det i fullständiga meningar men några av nyckelorden är: gåshud, tårar, skratt, dans, och lycka som flödade genom venerna under en dryg timme. Hans röst är ofattbar och bättre live än inspelad med styrka och kontroll som gav mig musikalisk orgasm. Normalt sett tappar jag fokus under konserter när de spelar låtar jag inte kan, men till och med när han spelade låtar från nya albumet som jag aldrig hört var jag fortfarande helt uppslukad. Och stämningen, oh my, stämningen. Gillar ni hans typ av musik ska ni helt klart ta chansen att se honom live.

20131102-174329.jpg

Det här inlägget postades i NY romance. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Musikalisk orgasm

  1. Isabelle skriver:

    Hej =) Va kul att du läser, jag har precis läst ifatt lite på din blogg också men ska försöka hinna med mer ikväll när jag lagt barnen!
    Vad kul med svenska (igen) jag brukar träffas med en tjej som heter Caroline som jag träffat genom bloggen, så skulle vara superkul att träffas nån gång!

Kommentera

