The bird has landed

Hade en väldigt fin thanksgiving i år. Leon bjöd in mig till sin friendsgiving för dem av oss som inte har familjer här att fira med. Kom vid tolv och ta med dig en maträtt, antingen amerikansk eller svensk, att bjuda på. Eftersom jag var uppe alldeles för sent kvällen innan så började jag tillagningen av flygande Jakob sent. Jag kom inte dit förrän halv två. Kalkonen var inte nära färdig så i 4.5 timme drack vi öl och vin på tom mage och blev duktig lulliga. Men maten var väl värd väntan. Jag är inget större fan av kalkon men Scott gjorde ett grymt jobb (han gör även en to die for pumpkin pie med ”home made cream” aka vispad grädde istället för spraygrädde). Kalkon, potatismos, gravy, tranbärssås, sallad, bröd, och stuffing samt, förstås, flygande Jakob som blev en hit. Till detta oräkneliga flaskor vin och mer öl. Desserter i överflöd; Scotts paj, oreotårta, och två andra tårtor som jag inte ens smakade på för jag var så mätt.

Eftersom Scott var den enda infödda amerikanen var han thanksgiving kapten så att vi kunde vara säkra på att allt gick rätt till. Det skrattades och skålades och åts till vi alla slogs av en matkoma utan dess like. All in all en väldigt fin thanskgiving i gott sällskap!

20131205-141928.jpg
Scott and his sexy organic bird

20131205-142318.jpg
The bird has landed!

20131205-142901.jpg
So much food!

20131205-143016.jpg

20131205-143126.jpg
Grymma människor

20131205-143311.jpg
Scott skär upp sin fantastiska paj

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

Kommentera

