In other news

Det ser ut som att jag sannolikt inte får stanna. Sverige i juni. Gör ont i hjärtat. Inte spikat än men ett smärre mirakel behöver ske för att detta ska lösa sig. Därför är det rätt deppigt humör på den här sidan större delen av tiden.

Men för att inte fokusera på vad som ger mig smärre panik när jag tänker på det: satt med på min första intervju i egenskap av senior therapist. Vad kul det var! Dels på grund av utmaningen att försöka bedöma hur väl personen skulle passa i arbetsrollen samt teamet, men också för att det var roligt att sitta på andra sidan bordet. Vi gjorde samma rollspel som jag var med om för 6 månader sedan men den här gången spelade jag klienten istället för terapeuten.

Nästa roliga grej är att jag har fixat fint boende för min sista tid här. Ett rum i en lägenhet i Brooklyn med en gymnasielärare och en intelligence officer för posten. 12 minuter till jobbet. Ny byggnad utan heltäckningsmattor. Fint kök. Fräscht badrum. Tvättmaskin och torktumlare i lägenheten. Balkong. Gym i byggnaden. Vinälskande rumskompisar.

20140312-082119.jpg

20140312-082140.jpg

20140312-120651.jpg

20140312-151135.jpg

20140312-151758.jpg

20140312-152012.jpg

20140312-152152.jpg

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till In other news

  1. A. skriver:

    😦 Nej!!! Hoppas verkligen, verkligen det löser sig! Och du, du har ju redan uträttat mirakel ”därborta”, så ett till ska nog komma din väg. Vill ju kunna hälsa på dig sen när min lillkorv är större.

    Styrkekramar!

  2. Karin S skriver:

    Usch, vad tråkigt!! Vad hände?? De skulle ju ställa upp som sponsor för dig?? Drog de sig ur? Finns de inte någon vänlig själ som kan gifta sig med dig – ett rent byråkratiskt äktenskap alltså?? Ingen gay kompis som inte har planer på att ingå partnerskap i de närmaste 3 åren?? Tja, nöden har ingen lag? Eller?? Hoppas det löser sig ändå för dig!! Min rekryteringsfirma har nu fått NY Presbyterian Hospital som kund, så nu ser det ljust ut för mig. Jag är först på listan om det dyker upp ett passande jobb!! Kram, Karin.

  3. Veronika skriver:

    Vad tråkigt att höra😦 Om miraklet uteblir så behöver det ju ändå inte betyda att det är för alltid. Då jag flyttade hem första gången efter bara ett år, med värk i hjärtat och tårarna rinnande så visste jag inte att jag skulle komma tillbaka och bo 8 år! Och när jag flyttade tillbaka efter dom åren, så visste jag inte att det skull bli en omgång till (på 3:e året nu och allt tyder på att vi också blir hemvändande senare i år). Vill bara säga att ALLT är möjligt, även om det inte sker just nu! Livet är OBEGRÄNSAT om vi bara låter det🙂

  4. Håller tummarna att allting löser sig för dig! Hur kan de släppa dig? Fin lägenhet, skönt med nära till jobb! Styrkekram!

  5. mamsen på jobbet skriver:

    Wow, så fint boende och så smidigt med jobbet nära🙂 Veronicas inlägg tycker jag ser positivt ut, läs och se det positiva. Men jag förstår att det känns tråkigt när det går så strålande med karriären i övrigt. Jag måste säga att jag är djupt imponerad!

    Kramar//mamsen

  6. Usch….jag får ont i magen bara av att tänka på allt som måste klaffa i framtiden för mig med… Hoppas det löser sig ändå. Ibland blir jag så himla uppgiven på hur svårt det kan vara för oss att försöka stanna. Medan andra lyckas mygla sig in illegalt och får stanna…(alltså inte folk som flyr för sina liv…jaja du förstår säkert). kram!

Kommentera

