Positiv fokus

Fokuserar på det positiva för att inte bli helt koko. Funkar för det mesta även om jag har mina dippar. Så positiv rapport för detta veckoslut:
Fredag – fick mail om att min chef
registrerat mig för supervisor-utbildningen. Ska bli jättespännande och om jag behöver hoppa in för min supervisor och täcka handledningen om hon är borta har jag förhoppningsvis en aning om vad jag gör efter den utbildningen.

20140323-111945.jpg
Lördagen blev utflykt till Ikea med Alysse och min roomie. Hon har bil = lyx! Jag höll i slantarna och köpte bara en ram, men gick sedan lite crazy på matmarknaden. Ost, tunnbröd, och dammsugare blev det. 1.5 år sedan jag var i Sverige sist så börjar minsann få lite hemlängtan (känner mig paranoid av att säga det högt och som att karma ska försäkra att inget mirakel ska ske så jag får stanna, greppa efter halmstrån much?).

20140323-112611.jpg

20140323-112634.jpg
På kvällen blev det Divergent på bio. Rätt bra men jag hade nog lite högre förväntningar än befogat.

Idag blir det lugnt; kaffe med min vän Carla och sedan kostymbyx-jakt med Alysse eftersom jag tillbringat så mycket tid i domstolen på sistone. Ikväll blir det lugnt, lugnt för att preppa inför en intensiv vecka med mycket övertid.

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Positiv fokus

  1. mamsen på jobbet skriver:

    Det känns skönt att läsa lite positivt från dig också, men hellre negativt än total ”tystnad”.
    Kram kram // mamsen

Kommentera

