Lämp och teoriprov

I onsdags fick jag min lämp för att skaffa körkort. Kände mig som 16 igen. Här gör man det i en liten annan ordning, man måste klara teoriprovet för att få sin lämp så det gjorde jag i onsdags morse. Fick 19 av 20 så det gick bra. Sedan togs det foto. Lyckades bli fotad i nån konstig vinkel så det ser ut som jag har tre dubbelhakor. Fail. Självklart fick man inte ta om bilden så det är bara att suck it up. Sedan skulle alla ens identitetsdokument processas och självklart var det strul med pass, flera visum och social security number. Förstår inte hur det ska vara så omständigt, det finns ju ett överflöd av invandrare i NY så det måste väl ligga i deras intresse att komma på ett smidigare sätt. Till slut löstes det i alla fall, jag gjorde mitt syntest och betalade mina $75 för lämp och teoriprovsavgift. Ikväll blir det en obligatorisk 5-timmars teorikurs och när jag fått det intyget kan jag boka uppkörning. Tänker ta en körlektion för att lära mig fickparkera. Aldrig riktigt lärt mig det och det är ett obligatoriskt steg i uppkörningen i NY eftersom typ alla parkering här är fickparkering. Är lite pepp faktiskt!

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Lämp och teoriprov

  1. mamsen på jobbet skriver:

    Hur gick det med fickparkeringen? Har de lektioner en lördagskväll? Jo, jag vet att mkt är tillgängligt dygnet runt, men vill veta detta.

    Nyfiken i en strut mamsen

Kommentera

