Politiska vindar och sommarvindar

Labor Day weekend passerade just. Det inofficiella slutet på sommaren och temperaturerna har sjunkit långsamt. Folk hade årets sista grillfest, jag och Alysse pallrade oss till stranden för en sista omgång. Höstens första dag igår och det var 34 dallrande heta grader. Vädergudarna missade memot och jag var på väg att förgås i kjol och linne. Men jag klagar inte, snart är hösten här med vintern i tät följd.

Jag begav mig till det svenska generalkonsulatet för att fullfölja min civila plikt och rättighet – rösta. Där låg Sverigedemokraternas valsedlar och hånade omgivningen. Glöm inte att rösta. Med de politiska vindar som blåser i Sverige och Europa nu är det viktigare än nånsin. Låt oss protestera mot rasismen och göra det med eftertryck!

Efter att ha röstat promenerade jag mot tunnelbanan och fick syn på Fika. Kände mig lite patriotisk och bestämde mig för att kliva. Avnjöt en mazarin och starkt kaffe. Ren lycka.

IMG_8276.JPG

Det här inlägget postades i Reflektioner. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Politiska vindar och sommarvindar

  1. Malin skriver:

    Behöver man ha något röstkort från Sverige för att kunna rösta eller kan man bara gå dit med legitimation?

Kommentera

