Fuck Jante-måndag

På sistone har jag känt mig som att jag famlar på jobbet och i mitt fält generellt. Terapin med vissa av mina familjer har inte gått nåt vidare, ett av mina kids kommer sannolikt att låsas in för att mamma inte vill delta i terapi, mina vänner gör fantastiska karriärsteg och här står jag och stampar vilset. Förvisso kan jag inte byta jobb ens om jag försökte då mitt visum är specifikt för detta jobb, men sista veckan har jag fått påfyllning av positiv energi på mitt professionella konto så tänkte dela med mig lite.
– Fått nya spännande ansvar på jobbet som kommer se grymma ut på CV:ET
– Ett av mina ”hopplösa” kids som alla dömt ut var i domstolen häromdagen och jag vittnade om ungens och pappans framgång. Advokaten, åklagaren, övervakaren och domaren bokstavligt talat tappade hakan då han gått från att ”misslyckas” på alla plan till att möta inte ett, inte två, utan alla fem mål i behandlingsplanen.
– Min gamla professor som jag var forskningsassistent till, mailade och berättade att ansökan om forskningsanslag som vi jobbade på tillsammans har blivit godkänt ($500 000, ca 3.5 mille för ett 2-årigt projekt) och hon vill erbjuda mig jobb som Grant manager och forskningsassistent
– Jag som brukade vara rädd för att säga mitt namn och svara ja på frågan ”Do you swear to tell the truth?” i rättssalen, reste mig upp när domaren gett mitt kid sin dom och sa ”Your Honor, respectfully, you can’t do that”. Efter diskussion mellan mig, domaren och åklagaren, gav de mitt kid en ny dom.
Inte bara vilset famlande.

Det här inlägget postades i Chasing dreams, Reflektioner. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Fuck Jante-måndag

  1. mamsen på jobbet skriver:

    Hatten av för dig Sarah!

    Kram/mamsen

  2. magdalurva skriver:

    Så coolt! Hejja dej!🙂

  3. Hanna Lans skriver:

    Låter verkligen inte vilse på något plan! Låter faktiskt smått fantastiskt och rejält imponerande!

Kommentera

