SWEA-pinglor

Ikväll lyckades jag äntligen pallra mig iväg till mitt första SWEA event. AW på Upper West Side. Åh vad fint det var! Prata svenska och höra svenska på alla håll och kanter omkring mig. Reflektera över upplevelsen av att flytta till USA etc. Trevliga och välkomnande var de dessutom! Insåg nog inte riktigt hur tomt mitt svensk-konto var förrän ikväll. Suger ju i mig så mycket som möjligt när jag får besök, men känner ju inga andra utlandssvenskar. Nä, fler SWEA-events får det allt bli. Är du kvinnlig utlandssvensk kan jag varmt rekommendera dig att gå med i din lokala SWEA-förening. Lyx!

IMG_8663.JPG

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

Kommentera

