Connecticut utflykt

För ett tag sedan gjorde jag en utflykt till Connecticut. Leon är för tillfället chef för ett projekt som hans firma fått där (tydligen är Connecticut ett skatteparadis för företag så många jättestora företag har kontor där då de får skattelättnader). Flera av ingenjörerna i hans team flygs in från andra delstater varje vecka för ett de är en handfull av ca 150 pers i världen som kan göra vad de gör. Leon själv får betalt för att bo på Hilton fem dagar i veckan och har ett obegränsat kreditkort som han lever på där. Så jag hoppade på Metro North dit för att umgås med Leon en onsdag. Då jag skulle jobba hemifrån på torsdagen drog jag bara med mig laptopen. Vi drack av vinet som serverades i hotellobbyn till alla gäster (gratis vinmingel varje onsdag). Sedan gick vi på en dyr restaurang i området och drack oräkneliga glas vin, åt mumsiga förrätter och spännande huvudrätter samt en riktigt god mjölkchokladspannacotta till dessert under mycket skratt och prat. Kan varmt rekommendera stället – Oak and Almond.

Sedan däckade vi framför en film på hotellet. Morgonen efter blev det hotellfrukost innan Leon begav sig till kontoret och jag hoppade på tåget tillbaka till New York. Ganska lyxig liten utflykt och annat än mina utgiftsrapporter på ca $60 per månad för tunnelbanefärder och kaffe eller pizza till nån familj då och då. Men förstår att veckopendlingen blir trist i längden då man inte se tillgång till sitt hem, sina saker eller sina vänner 5 av 7 dagar i veckan. Sa till Leon att innan detta projekt är över vill jag komma tillbaka och testa hotellpoolen🙂

IMG_8367.JPG
Tågstation i Connecticut

IMG_8366-2.JPG
Magnolia Bakery kaffe. Köpte en cupcake också, de ska vara några av de bästa i stan men min var rätt äcklig och jag åt inte ens upp den😦

IMG_8693-1.JPG
Leon räknar sexpartners när vi försöker kalkylera om han är promiskuös eller inte

Det här inlägget postades i New places. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Connecticut utflykt

  1. Johanna skriver:

    Åh, home sweet home!🙂

  2. Hanna Lans skriver:

    Pröva Babycakes i East Village istället. Ekologiska, glutenfrua, nötfria, mjölkfria och helt underbara!

Kommentera

