Jobba hemifrån 

Tove frågade mig häromdagen om jag är produktiv när jag jobbar hemifrån. I början var jag inte det. Fanns så mycket roligare saker att göra hemma än att skriva rapporter. Men över tid har jag lärt mig att vara disciplinerad för, särskilt nu när vi har två nya terapeuter som jag lär upp så blir jag avbruten var tionde minut på kontoret med frågor så svårt att beta av mina måsten. Missförstå mig inte, jag gillar verkligen att lära upp nya terapeuter, men tyvärr har jag en lång lista av pappersarbete som behöver göras. Då är det briljant att kunna sitta i pyjamas i min bekväma soffa och beta av sak efter sak från listan. 

En annan sak jag gillar är att det ger mig möjlighet att ha lite lyxig lunch och verkligen koppla av. Idag blev det detta framför ett avsnitt av the Voice.



I eftermiddags var det dock dags att bege sig iväg för en session. Klev i denna pöl på väg in till min klients byggnad. Vattnet nådde halvvägs upp på min vad visade det sig. Så när jag skulle därifrån klättrade jag längs med stängslet som en liten chimpans.



Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

Kommentera

